W dniach 1 maja – 12 maja uczniowie naszej szkoły pod opieką Pana Dyrektora, pań Joli, Kasi i Agnieszki odwiedzili słoneczną Italię  🙂

Po zameldowaniu się na Międzynarodowym Campingu  „Mare e Pineta” w miejscowości Lido di Spina nastąpiło uroczyste przywitanie z Morzem Adriatyckim 🙂

2 maja jako młodzi patrioci uczciliśmy ,,Święto Flagi” w biegu biało – czerwonym 🙂

Na początek odwiedziliśmy małe przepiękne miasto Comacchio, nazywane przez Włochów ,,małą Wenecją.” Zwiedziliśmy przepiękne kościoły…….oraz zobaczyliśmy jak przebiegały przygotowania do organizowanego tam półmaratonu.

3 maja w 233 rocznicę uchwalenia Konstytucji z roku 1773 u nas także odbyła się mała akademia.

Każdy dzień tradycyjnie zaczynaliśmy gimnastyką poranną były też spacery na  miejscowe targowisko na plażę i kąpiel w Morzu Adriatyckim.

Zwiedziliśmy także Bolonię. Odwiedziliśmy katedrę pw. świętego Petroniusza, Uniwersytet oraz cmentarz żołnierzy polskich poległych na ziemi włoskiej To była prawdziwa lekcja historii

Odwiedziliśmy także piękne stare miasto w Ferrarze Weszliśmy do Katedry św. Jerzego oraz zobaczyliśmy ogromny zamek rodu d’Estensi.

Kolejne miasto na naszej trasie to – San Marino – urocze państwo znajdujące się w „środku Włoch”, znane jako jedno z najmniejszych państw świata. Jest również jednym z najstarszych państw w Europie. Istnieje już od 301 roku naszej ery.

W drodze powrotnej z San Marino odwiedziliśmy Rawennę. Rawenna to jedno z trzech najważniejszych miast regionu Emilia-Romania w północnych Włoszech. Turyści przyjeżdżają tutaj aby podziwiać świetnie zachowane, bezcenne bizantyjskie mozaiki i odwiedzać miejsca związane poetą i filozofem Dante Alighieri.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się  w opactwie benedyktynów z 9 wieku Abbazia di Pomposa Jest tutaj pierwszy na świecie zapis nutowy.