Dnia 6 czerwca klasa 3 udała się pociągiem na  wycieczkę do Krakowa. Wychodząc z dworca kolejowego od razu zauroczył na przepiękny budynek Teatru Słowackiego . Przy Barbakanie umówieni byliśmy z przewodnikiem, aby szlakiem krakowskich legend poznać Kraków, jego historię, ciekawostki i barwne postaci związane z miastem.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy przy Barbakanie oraz Bramie Floriańskiej, które wprowadziły nas w historię średniowiecznych fortyfikacji miasta. Następnie udaliśmy się ulicą Floriańską na Rynek Główny, gdzie dzieci mogły podziwiać piękno Sukiennic, Kościoła Mariackiego oraz malowniczą architekturę Starego Miasta. Następnie traktem królewskim udaliśmy się na Wawel, podziwiając zabytkowe kamienice, kościoły, przejeżdżające dorożki oraz  najstarszą krakowską ulicę Kanoniczną. Na Wawelu podziwialiśmy Zamek Królewski z pięknymi krużgankami, Katedrę oraz Skarbiec, który wzbudził ogromne zainteresowanie dzięki zgromadzonym tam skarbom i pamiątkom historycznym. Następnie odwiedziliśmy Smoczą Jamę, co wywołało wiele radości i emocji wśród dzieci. Na bulwarach wiślanych zrobiliśmy krótką przerwę i poszliśmy pod pomnik słynnego psa Dżoka. Na koniec wycieczki przeszliśmy się jeszcze raz po rynku i do Sukiennic, gdzie dzieci miały okazję zobaczyć słynne kramy i zakupić drobne pamiątki. Na zakończenie wycieczki spacerując po Plantach, dzieci miały chwilę wytchnienia i relaksu w otoczeniu zieleni.

Wycieczka – chociaż jednodniowa – dała dzieciom wiele niezapomnianych wrażeń i piękną lekcją historii Polski. Pogoda  dopisała i humory także. Zostało jeszcze wiele ciekawych miejsc, które planujemy zobaczyć…..może za rok 🙂